När livet förändras......

Har ni tänkt på att man går ibland och hoppas att nåt skall hända (oftast nåt kul) men ibland blir det lite mycket på en gång.....
Jag har en sån period just nu.
för ca en dryg månad sedan fick jag reda på att jag inte kunde vara kvar på mitt jobb så idag var min sista dag.... och två veckor efter det beskedet så fick jag ett annat besked.....
-Min man vill skiljas!
Jag fick fullkomligt panik, hjälp hur skall detta gå?, inget jobb ingen familj jag skall ha barnen allt utom varannan helg. Var skall jag bo med tjejerna? Sälja huset?! hjälp gråt skrik, gråt igen...
Jag har tur, jag har såna goa goa arbetskamrater som orkade lyssna på mitt eviga "gnäll". Tack alla ni, ni är bäst! plus min pappa som hjälpte mig med tjejerna första veckan och ringde mig varje dag och kollade hur jag mådde.Min syster och mamma shoppade loss i London den veckan men jag vet att ni finns där för mig massa kramarLOVE!

Nu har en av sakerna löst sig, jag har fått en lägenhet här i Lindome fr o m den 1/6 en 3:a till mig och tjejerna.Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort. Men nu har en av stenarna fallit ur magen ialla fall (det heter inte så va´)
Och jag har sökt flera jobb och har kommit på intervju+ att flera har ringt!
Det är nu man blir skeptiskt!    ska det verkligen vara såhär bra eller är det någon som driver med mig?
Jag är oftast en optimistiskt och positiv tjej men ibland blir man lite undrande eller hur?!

Jag är iallafall så tacksam över att jag har alla vänner som har stöttat mig, kramat mig tröstat mig och peppat mig ialla lägen.

Men en annan sak som förvånade mig är människor speciellt 3 st i min närhet, som har ork att stötta mig när dom själva är i djup sorg pga nära kära som dom förlorat och som själva har fått tråkiga besked om sin egna hälsa, jag är så tacksam och jag undrar Hur orkar ni ens tänka på mig när ni har det så jobbigt själva?
Ni vet vilka ni är  LO, LA och HA.

Tack och massa kramar till alla goa goa vänner och arbetskamrater (som jag räknar till mina vänner åxo)
Jag hörde en annan kär vän som sa idag efter regn kommer solsken och det är nog så även för mig. Love Tessan

Kommentarer:

1 Anne Dahlkvist:

Du klarar detta- du är stark, det känns tungt ibland men du måste försöka se ljuset i tunneln, nu får du bestämma vilka du vill umgås med själv. Din Mamma, Pappaoch syster hjälper dig och vi hjälps åt. Stora Bamsekramar till dig Anne

2 Ulrika / TweetyUllis:

Du vet att jag lyssnar om du vill prata - på nätet eller på riktigt. Ser verkligen fram emot att träffas och se våra småttingar leka med varandra! Kram!

3 Helena Wiström Hulterström:

Hej Tessan!!

Hoppas att du kommer ihåg din gamla vän Helena.
Vilken mysig blogg, mindre mysigt är ju att du har det lite stormigt just nui ditt liv, fan vad livet ska vara svårt ibland. Jag är ledsen för din och dina söta tjejers skull, med skilsmässa, flytt.. men härligt för dig att komma hem till Lindome igen trots allt.
Jag kan bara säga en sak,livet går vidare och det kommer att bli bättre.. se på mig,ibland är livet ett helvete.. jag lovar!!

Jag önskar dig och tjejerna all lycka framöver och hoppas att ni får det bra i lägenheten i Lindome.

Hoppas att vi kan höras av något tillfälle. Vi tänker på er..jag och Evelina (15) och Pontus (13).. tiden går!! hälsar till dig.

Kram från din gamla vän från Stockholm
Helena =)

4 Catta Stroph:

Oj. Får ont i magen av ditt inlägg. Men som du säger efter regn kommer solsken.
Det är i motvind draken lyfter.
Allt har säkert en mening, vilket man ofta inser i efterhand. Hoppas livet bara blir bättre nu!
Stor KRAM

Kommentera här: