Vi har slutat amma!

När mina föräldrar sa att dom skulle åka till Thailand i två veckor såg vi en möjlighet att eventuellt kunna sluta amma.
Varför, jo för att jag står inte ut att höra Matilda gråta i timmar utan ger mig som den goda moder jag är och ammar henne för det är ju så synd om henne....... Sicken mes va...
Så då bestämde vi oss för att dela på familjen. Jag och Olivia i mina föräldrars hus och Dan och Matilda i vårat hus.
Det har gått över förväntan!!! en timmes gråt första natten sedan 2 st 10 min perioder dom andra nätterna.
Jag är så stolt över min man som har orkat höra henne gråta.
Tack Lise-Lotte (på Format ) för att du har stöttat mig och peppat mig.
Vi började i tisdags och redan på onsdagen hade vi slutat helt att amma,( jag stod inte ut på tisdag em pga att det gjorde så ont) mjölken fattade ju inte att vi skulle sluta amma bara så där.
Men men nu är det över och jag har faktiskt lite sorg över att det är över, för det är ju en speciell stund man har med sitt barn som aldrig kommer igen.
Jag är iallafall glad för att jag har kunnat amma båda mina barn tills dom nästan har fyllt ett år. Matilda fyller den 20 mars.
/tess

Kommentarer:

1 tinafinapinakina:

heja dig vad duktig du är! Här e en till som fortfarande ammar...Vera fyller ett år den 5 april. Så tanken är att jag skall sluta innan dess. Men som du säger, det är ju en speciell stund man har ihop. Hoppas att du får en trevlig helg!! Vi ses på söndag!!
Stor kram från Tina

Kommentera här: